Chcesz stworzyć własnego moda do minecrafta? Nie musisz znać Javy, możesz się jej nauczyć metodą prób i błędów. Dzięki temu poradnikowi nauczysz się edytować kod Minecrafta!
Potrzebne programy:
1. Java SDK Umożliwia kompilację kodu Java. 2. MCP - Minecraft Coder Pack 3. Dowolny edytor tekstu. Tutaj polecam Notepad++ .
Instalacja:
1. Zainstaluj Java. 2. Wypakuj MCP. 3. Ustaw poprawnie PATH. Jak? Wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy na Mój komputer i kliknąć przycisk Właściwości. Przejdź do sekcji Zmienne środowiskowe. Przewiń listę Zmienne systemowe i ustaw zmienną PATH. Dodaj średnik na końcu i wklej pełną ścieżkę do folderu bin z Java SDK np. C:\Program Files\Java \jdk1.6.0_24\bin 4. Skopiuj foldery z instalacji Minecraft do folderu instalacji MCP.
Aby zdekompilowany kod należy otworzyć plik decompile.bat, a znajduje się w głównym folderze MCP. Ukazał nam się oryginalny kod źródłowy Minecraft! Został zapisany w \MCP\sources.
Edycja plików czyli tworzenie i edytowanie modyfikacji. Każdy plik można edytować przykładem może być EntitySlime.java, odpowiada za stworzenie Slime. Znajdują się tu tekstury moba, dźwięk w grze, gdy np. zostaje ranny. Jeśli chcemy edytować, jak zachowuje się Slime musimy edytować ten plik. W tym celu uruchamiamy go w Notepad++. W tym przykładzie, zmienimy tekstury, jakie Slime używa (jest to dobry przykład, jeśli chcesz skopiować moba Slime i utwórzyć nowego moba do Minecraft i użyć własnej tekstury). Ok, więc po prostu w Notepad++, zmień strukturę. W tym przykładzie, po prostu zmienimy go tak aby używał tekstury krowy, ponieważ nie zamierzamy stworzyć zupełnie nowego moba.
Ponowna kompilacja kodu.
Teraz, po dokonaniu zmian czas, aby ponownie skompilować kod. Wystarczy uruchomić recompile.bat i kod zostanie ponownie skompilowany. Jeśli są jakieś błędy podczas kompilacji (jeśli masz jakieś błędy składni, tzn. kodowanie jest błędne) możesz je zobaczyć w folderze MCP\logs w pliku minecraft_compile.log. Jeśli wystąpią błędy, trzeba je poprawić, zanim będziesz mógł przetestować zmiany.
Testowanie zmiany.
Po tym jak kod zostanie skompilowany, możesz go przetestować za pomocą test_game.bat Uruchomi się minecraft.
Udostępnienie moda.
Jeśli chcesz udostępnić modyfikację musisz wykonać pewne zadania. 1. W folderze MCP/conf plik client_obfuscation.txt. Usun cały tekst z niego i zastąp go nazwami klas które ty zmieniłeś np. EntitySlime. Jedna klasa w każdym wierszu. 2. Uruchom reobf.bat. Twoje zmiany zostały zapisane w MCP\final_out\Minecraft. 3. Te pliki są gotowe do dystrybucji.
|